Behalf. Design med bakkekontakt.

Vi er et lite designbyrå som lager ting kundene våre trenger for å gjøre sine kunder og brukere fornøyde. Vi jobber mest med digitale tjenester og verktøy, og ser det digitale som et naturlig startpunkt for å jobbe bredt og strategisk med merkevare, innhold og visuell identitet.

Verktøykassa vår heter design, og oppi den finnes det en haug med verktøy innenfor teknologi, interaksjonsdesign, visuelt design, strategi, prosess og innhold. Vi jobber tverrfaglig og tett sammen med kundene våre, og både kundene våre og brukerne deres pleier å like det vi lager veldig godt.

Dette kan vi brukes til

Som designbyrå er vi gode til tre ting:

  1. å forstå problemer
  2. å finne mulige løsninger
  3. å lage løsningene

Det første handler om innsikt, kunnskap og analyse. Det andre om strategi og kreative prosesser, og det siste om detaljering, praktisk design og utvikling. I våre kundeforhold jobber vi med alle de tre delene av designprosessen. Hvis du har en utfordring du tror kan løses digitalt, og vil ha hjelp til å finne ut hvordan, er det oss du skal snakke med. Hvis du allerede har bestemt deg for en bestemt løsning og bare ønsker å sette bort selve “utviklings- og implementeringsjobben”, er ikke vi de som egner seg best til å hjelpe deg. Hvis det er slik at du selv vet best, ring et billigere byrå. Hvis du trenger hjelp og vil ha valuta for pengene, velg oss.

Dette forventer vi av kundene våre

Vi jobber selvfølgelig ikke gratis, men vi krever mer enn honorarer.

Engasjement og tid

Vi vet at hva enn vi lager, så blir det aldri bedre enn det kundene våre selv greier å gjøre det til, og ikke minst forvalte, etter at vi er ferdige med vår del av arbeidet.

Vi påtar oss ikke oppdrag av typen “jeg setter bort dette problemet og får en løsning tilbake”, for vi vet at selv om vi lager noe veldig fint, vil det gå i stykker uten eierskap og entusiastisk forvaltning fra kundens side etter lansering. Derfor foretrekker vi å jobbe tett sammen med kundene våre, og helst sitter vi sammen med kunder de fleste av ukas dager. Så hvis du er villig til selv å investere tid og krefter i det som skal lages, og hvis du sørger for at de vi skal jobbe sammen med får det de trenger av mandat, prioritet og ressurser, er du akkurat en sånn kunde som vi elsker å jobbe sammen med.

Vilje til å tenke nytt og jobbe annerledes

De fleste av våre kunder er på en eller annen måte i en startup-fase. Enten fordi de driver et nystartet firma med et nytt produkt, eller fordi de lager noe nytt på en ny måte i en eksisterende virksomhet. Det viktigste for at vi skal få bidratt med noe bra, er at kundene våre er villige til å gå ut av vante spor og åpne for å tenke nytt.

Dette er Behalf

Behalf er så langt fire ansatte, som alle har bakgrunn fra UX- / digitaldesign-bransjen. Vi ble kjent med hverandre da vi var kolleger i Netlife Research (nå Netlife Design) og jobbet sammen på prosjekter for bl.a. Norwegian, IMDi, OBOS og Norges Skiforbund.

I 2018 startet vi Behalf fordi vi ønsket å eie og drive vårt eget byrå, med mye god erfaring i bagasjen, og noen egne ideer om hva vi ville gjøre annerledes enn andre i bransjen.

Behalf eies av de ansatte og har ingen eksterne investorer.