Teston. Ny bedrift.
Nytt digitalt produkt.

Gründereventyret

Sammen med folka i Teston har vi utviklet en tjeneste for å gjennomføre digitale brukertester. Underveis har vi

  • vært med på å starte opp selskapet
  • bistått med strategi og forretningsutvikling
  • laget navn og visuell identitet
  • videreutviklet prototypen til en reell digital tjeneste
  • laget materiell til innsalg mot investorer

Teston blir lagt merke til

Store selskaper som Schibsted, Finn, Telia, IF og OBOS er på kundelisten. Solide investeringer fra profilerte investorer og stor sak i Dagens næringsliv. Salgsapparat i tre land og millioner i omsetning allerede. Dette er noen av resultatene – så langt.

Digitalt alternativ til fysisk testing

Målet med Teston var å lage et alternativ til den tradisjonelle brukertestingen av digitale løsninger.

Slike tester gjennomføres ofte i egne testrom, tar mye tid og er ressurskrevende. Resultatet er at bedrifter som utvikler digitale løsninger tester for lite underveis. De som skal teste løsningene må ofte møte opp fysisk og ta testene i et ukjent miljø. Dette kan gjøre dem utrygge og påvirke resultatet av testene.

I Teston ønsker vi derimot at folk skulle teste i en mer avslappet og hverdagslig atmosfære.

Bilde på testeren Kjell
Bilde på testeren Eloise
Bilde på testeren Terje
Bilde på testeren Carlos
Bilde på testeren Colin
Bilde på testeren Berit

Lett for bedriftene, lett for testerne

teston.io kan bedrifter få testet egne digitale løsninger gjennom å legge inn oppgaver og definere målgrupper. En base med testere blir varslet og tester løsningen hjemmefra.


Mange behov

Teston ønsket å senke terskelen for brukertesting for bedrifter og gjøre det til en trygg og god opplevelse for testerne. Samtidig skulle Teston beskytte testernes personvern og holde et høyt metodisk nivå.

I en bransje preget av teori og kompleks metodikk var det også viktig å skille seg ut som noe enkelt og annerledes.

Bilde av brukerens rettigheter i grensesnittet til Teston
Bilde av et testopptak i grensesnittet til Teston

Hjemme-hos-bilder

Bilder av ekte testere, tatt hjemme hos dem, knytter bedrifter og testere tettere sammen.

Et felles visuelt språk

Ulike illustrasjoner spiller på lag med logoen, typografi, og komponenter fra grensesnittet.


Aa Bb Cc Dd Ee Ff Gg Ii Jj Kk Ll Mm Nn Oo Pp Qq Rr Ss Tt Uu Vv Ww Xx Yy Zz Ææ Øø Åå 0123456789Illustrasjon av komponent fra grensesnittet til TestonIllustrasjon av en avslappet testere

Bygge team

Bak et solid produkt står det et sterkt og tverrfaglig team. I Teston har vi vært med å forme en felles retning og mål for selskapet og de som jobber der. I dag er det Testons egne designere og utviklere som tar løsningen videre. Behalf bidrar med rådgiving, salgsstøtte og som en fornøyd kunde og ambassadør.

Gjengen i Teston
iOS-teamet i Teston
Teston-gründere Chris og Gustav
Joakim og Kea på Yggdrasilkonferansen

For 900 tilskuere i Oslo Spektrum

Sammen med Kea Zhang, produktsjef i Teston, holdt vi foredrag om brukertesting på konferansen Webdagene 2018. Foredraget handlet om bruk av ledende spørsmål og bygget på brukerinnsikt fra Testons egne data.

Se hele foredraget her

Trenger du også hjelp til å planlegge, designe, lage og lansere en ny digital tjeneste?

Snakk med Eivind eller Joakim om hvordan.