Propr.no: Utfordrer eiendomsbransjen

Selg bolig uten megler

Gjennom propr.no kan folk selge boligen sin uten megler. Sammen med gjengen i Propr har vi

  • jobbet med strategi og forretningsutvikling
  • drevet brukerorientert produktutvikling, med måling, testing og videreutvikling
  • kartlagt kundereiser og laget uttak i ulike kanaler
  • laget ny visuell identitet
  • utviklet og implementert ny funksjonalitet på propr.no
  • laget underlag til møter med investorer

"Det du kan, gjør du selv"

Å selge bolig koster penger. Det har alltid vært mulig å gjøre deler av jobben selv sammen med en advokat. Men det har ikke eksistert et fullgodt alternativ til megler - der både selger og kjøper blir ivaretatt på en trygg og sikker måte. Helt til Propr.no ble lansert.

Det nye selskapet ville utfordre eiendomsbransjen med tanken om at “det du kan, gjør du selv”. Som å beskrive boligen, holde visning og godkjenne bud. Målet var å gjøre det billigere å selge bolig, uten at det gikk på bekostning av sikkerheten og tryggheten for både selger og kjøper.

Jeg er veldig fornøyd med Propr. Den digitale kundereisen var imponerende. Alt var veldig intuitivt, og all informasjon var tilgjengelig på nettsiden.

Gjermund Nyseter, 1 av 1 641 boligselgere fra Propr.no

Kartlegge kundereisen...

Et viktig grep var å kartlegge kundereisen og få oversikt over hvordan forskjellige kanaler virker sammen i løpet av salgsprosessen. Sammen med Propr har vi jobbet ut flere ulike kundereiser for å ivareta alle brukertyper og gi dem en helhetlig og profesjonell opplevelse.

...og lage uttakene

Resultatet ble eksempler på kommunikasjon i alle kanaler som brukes underveis: Utlogget og innlogget versjon av tjenesten, generelle og personlige e-poster samt sms-dialog før og etter budrunden.

AaBbCcDdEeFfGg 0123456789

Sikkert og troverdig

Å selge bolig er noe man gjør få ganger i livet, og Propr sin identitet skulle være sikker og troverdig. Derfor valgte vi en litt konservativ fargepalett med noen få utvalgte kontrastfarger til handlingsdrivere og fokusområder. Bildene har dokumentarpreg for å få frem at prosessen er ukomplisert og for alle.

På propr.no velger kundene hva de vil gjøre selv og hva Propr skal fikse. Det er viktig at de hele tiden har full oversikt, tar informerte valg og ser sammenhengen mellom valgene og prisen. Å gjøre denne prosessen så sømløs og tydelig som mulig var viktig i designarbeidet.

140% flere prøver tjenesten

Fra våre første endringsforslag ble lansert i sluttet av våren 2018 og fram til nå har konverteringsgraden stadig økt. I dag velger langt flere av de som besøker propr.no å registrere seg for å prøve tjenesten.

Mar 18Apr 18Mai 18Jun 18Jul 18Aug 18Sep 18Okt 18Nov 18Des 18Jan 19Feb 19Mar 19

290% flere betalende kunder

I samme periode har konverteringsgraden også økt kraftig for de som blir betalende kunder. Lansering av ny prismodell (november 2018) og optimalisert kjøpsprosess (februar 2019) har gitt en klar økning i antall kunder.

Mar 18Apr 18Mai 18Jun 18Jul 18Aug 18Sep 18Okt 18Nov 18Des 18Jan 19Feb 19Mar 19

Digitalisert budrunde

Budrunden er heldigital og det meste foregår automatisk. Selger har full innsikt hele veien og styrer prosessen selv. Så langt har 1 641 boligselgere solgt eiendommer for flere milliarder kroner gjennom propr.no.

Behalf har virkelig bidratt til Proprs suksess. Vi kunne ikke hatt en bedre designpartner på laget.

Kjetil Eriksson, daglig leder i Propr AS

Vi designer for at kundene våre skal lykkes. Vil du også få en bedre bunnlinje?

Snakk med Eivind eller Gustav om hvordan.